Inschrijven

Ik wil mij graag bij MULTA Kids inschrijven! Hoe doe ik dit?

Wat ontzettend leuk dat jij je wil gaan inschrijven bij MULTA Kids!

De inschrijving gaat heel gemakkelijk via de knop ‘ inschrijven’ die je hierboven in het menu ziet staan. Op deze pagina vind je ons inschrijfformulier. Aan de linkerkant vul je je (zelfbedachte) accountgegevens in en aan de rechterkant vragen we naar je persoonsgegevens. Vervolgens wordt door ons hele inschrijf formulier geleidt. Het is hierbij verplicht alle informatie in te vullen.
Het is belangrijk de vragen goed in te vullen zodat wij, als we op zoek zijn naar een bepaald profiel, jou kunnen vinden in ons systeem!

Wat heb ik allemaal nodig om mij in te schrijven bij MULTA Kids?

Allereerst hebben wij je persoonlijke gegevens nodig (naam, adres, leeftijd etc.). Vul dit correct in zodat wij jou altijd kunnen bereiken. Handig om dit samen met je ouders te doen!
Wij vragen ook om je persoonlijke uiterlijke kenmerken in te vullen. Waarom doen wij dit? Sommige opdrachtgevers vragen soms om kinderen met hele specifieke uiterlijke kenmerken. Daarnaast wordt er voor sommige tv- of filmproducties kleding voorzien. Het is dus ook belangrijk dat je deze gegevens correct invult.

Is inschrijven gratis bij MULTA Kids?

Je kunt je geheel gratis en vrijblijvend bij ons inschrijven! Dit betekent dat je ook ingeschreven mag staan bij andere castingbureaus.

Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens en zijn deze veilig bij MULTA Kids?

Al jouw persoonlijke gegevens worden opgeslagen in ons (digitale) bestand. Je gegevens blijven strikt geheim en zijn enkel zichtbaar voor onze medewerkers en jijzelf. Uit privacy overwegingen kunnen de opdrachtgevers jouw privé-gegevens (zoals adres, telefoonnummer en e- mailadres) niet zien. Tevens beschikt MULTA Kids over een SSL-certificaat. Jouw gegevens zijn dus veilig bij ons.

Wat gebeurt er nadat ik mij heb ingeschreven bij MULTA Kids?

De opdrachten van MULTA Kids ontvang je via de e-mail nadat jij je hebt ingeschreven. Wij mailen je persoonlijk voor gerichte oproepen en kunnen je meenemen in de wekelijkse mails.
In deze wekelijkse opdrachten-mail staan alle opdrachten waar wij de komende tijd onze (kleine) talenten voor nodig hebben. Ook via social media (Facebook en Instagram) posten wij regelmatig oproepen.
Onder het kopje ‘werkwijze’ lees je meer over hoe wij werken. Uiteraard pakken wij ook geregeld de telefoon op om contact te zoeken met bepaalde talenten of kan je een appje verwachten.

Ik wil mij uitschrijven bij MULTA Kids. Hoe doe ik dit?

Jammer om te horen dat jij je wil uitschrijven bij ons. Door in te loggen, kun jij je hele account zelf verwijderen.

Werkwijze

Je hebt je ingeschreven bij MULTA Kids, wat leuk! Wat gebeurt er nu?

Op onze website vind je diverse opdrachten. Wanneer je op de opdracht klikt kom je terecht op een pagina met meer informatie over de opdracht. Je kan jezelf via een formulier opgeven voor opdrachten. Dat kan je doen door het aanmeldformulier onder de betreffende opdracht in te vullen.

Let op! Wanneer je het aanmeldformulier invult dien je alle velden in te vullen. Indien het antwoordformulier een foutmelding geeft is het belangrijk dat je ook jouw foto's opnieuw upload!

Wanneer je het formulier ingevuld en verzonden hebt, krijg je hier per e-mail een bevestiging van (check altijd even je spambox wanneer je deze niet direct ontvangt!). Vervolgens gaan wij aan de slag met jouw aanmelding.

Houd bij het aanmelden rekening met de onderstaande punten, lees deze goed door:

  • Meld je alleen aan voor een opdracht indien je de gehele draaidag beschikbaar bent. De vermelde tijden zijn ALTIJD onder voorbehoud, houd hier dus rekening mee!
  • Ben je onverhoopt niet meer beschikbaar nadat je jezelf hebt aangemeld, of ben je in de tussentijd voor een andere opdracht geboekt? Neem dan direct even contact met ons op om je aanmelding in te trekken of trek je aanmelding terug via jouw eigen MULTA-omgeving
  • Je krijgt ALTIJD bericht van ons, ook als je niet geselecteerd bent. Houd daarom altijd de datum waarvoor jij jezelf hebt aangemeld vrij totdat je een bericht van ons hebt ontvangen.
  • Indien je geboekt bent rekenen wij (en de productie) op jouw aanwezigheid! Bij late afzeggingen of in het geval van een ‘no show’ (niet komen opdagen) maken wij hier een aantekening van. Indien dit vaker voorkomt kunnen wij je helaas niet meer boeken.  
  • Je hoeft jezelf maar één keer aan te melden voor een project. Jouw aanmelding komt automatisch tussen de andere aanmeldingen te staan.

Wij contacten je natuurlijk ook persoonlijk voor gerichte oproepen en uiteraard kan je ook wel eens een telefoontje of appje verwachten.

Hoe werkt een castingprocedure bij MULTA Kids?

Nadat jij je hebt opgegeven voor een opdracht, kom je automatisch tussen alle aanmeldingen te staan. Soms ontvangen we ontzettend veel reacties op een opdracht en zijn wij genoodzaakt een voorselectie te maken. Vervolgens stellen wij de aanmeldingen voor aan de opdrachtgever, waarna de opdrachtgever de meest geschikte personen selecteert. Zodra de selectie bij ons bekend is krijg je per e-mail bericht of je bent geselecteerd.

Het kan ook zijn je op casting mag komen. Een casting is bij ons op kantoor of op het kantoor van de productie. Wij sturen altijd ruim van tevoren een scene of tekst op die je moet instuderen. Tijdens de casting zullen wij een voorstelfilmpje opnemen (in dit filmpje vertel je wat over jezelf, waar je vandaag komt en wat je hobby's zijn) en gaan uiteraard ook de ingestudeerde scene spelen voor de camera.

Als je geselecteerd bent voor een project, ontvang je altijd een boekingsbevestiging per e-mail. Het is belangrijk dat je de datum goed in je agenda zet en natuurlijk vrijhoudt!

Wat houdt een briefing in en wanneer ontvang ik deze?

Uiterlijk een dag van tevoren ontvang je van ons altijd een briefing.
Hierin staan de algemene gegevens zoals de locatie en tijden, maar ook bijvoorbeeld de parkeergelegenheid of andere zaken die voor jou belangrijk zijn. Lees de briefing altijd goed door voordat je aan de slag gaat.

Wij vragen altijd een (digitale) bevestiging te sturen naar ons, zodat wij weten dat jij alles goed hebt ontvangen en wij op je kunnen rekenen. Zodra wij de briefing hebben verstuurd krijg je hier ook altijd een bericht over via Whatsapp.
Bij geen reactie bellen wij je op om het te bevestigen.

Waarom moet ik de hele dag beschikbaar zijn?

In onze oproep geven wij duidelijk aan dat je de hele dag beschikbaar moet zijn, mits anders staat aangegeven. Ook zijn de tijden die wij aangeven in onze oproepen altijd onder voorbehoud. Dit betekent dat de tijden later nog kunnen veranderen.
In de briefing geven wij aan hoe lang het ongeveer gaat duren maar omdat opnametijden moeilijk te voorspellen zijn vragen wij altijd om rekening te houden met uitloop. Wij doen altijd ons uiterste best om dit van te voren zo duidelijk mogelijk te communiceren.

Ik heb me al meerdere keren aangemeld, maar ben (nog) niet geselecteerd

Natuurlijk hopen we dat jij zo snel mogelijk via ons aan de slag kan bij een leuke opdracht!
Bij sommige opdrachten ligt het aantal aanmeldingen echter hoger dan bij andere opdrachten, maar iedereen maakt uiteindelijk evenveel kans om te worden geselecteerd.

Wees niet getreurd als je niet wordt geselecteerd, wij krijgen namelijk heel veel verschillende aanvragen binnen dus er komt zeker weten een geschikte opdracht voor jou!

Algemene Vragen

Hoe upload ik mijn video link?

Wij ontvangen graag beeldmateriaal van jouw talent. Je kunt je video uploaden naar een site voor videohosting zoals Youtube en Vimeo. Je kunt ook de link van een video kiezen die al is geüpload. Je hoeft dan alleen de URL te kopiëren.

Wat bedoelen we met CV?

Wij zijn benieuwd naar jouw creatieve (bijvoorbeeld acteer) CV! Wij vragen je om duidelijk je uiterlijke kenmerken (maten, speciale kenmerken etc) te omschrijven. Daarnaast is het belangrijk om je (speel)leeftijd erbij te vermelden. Geef ook je andere kwaliteiten aan (accenten, talen of bijv. special skills). Aan een normaal ‘werk CV’ hebben wij helaas niet zo veel.

Financieel

Hoe word ik uitbetaald?

Er zijn twee manieren hoe talenten worden uitbetaald.

Contant: soms wordt de vergoeding uitbetaald op de set en ontvang je dit aan het einde van de dag. Bij een cash uitbetaling is het belangrijk dat jij een geldig identiteitsbewijs meeneemt en de quitclaim (zie begrippen) volledig invult en inlevert. Indien je jonger bent dan 18 jaar dien je toestemming te hebben van je ouders of verzorgers.

Op rekening: de vergoeding wordt op je bankrekening gestort. Hierbij wordt de IB47-regeling gehanteerd, ook kan je een factuur uploaden of gebruik maken van een verloningsservicebureau.
Bij bovenstaande opties van uitbetaling dient te worden voldaan aan de gestelde voorwaarden.

Hoeveel verdien ik?

Bij MULTA Kids krijg je altijd een vergoeding voor de opdracht die je uitvoert. Soms zijn dit kleine (onkosten) vergoedingen en soms zijn dit grotere bedragen. Alle vergoedingen die zijn voldaan, worden gezien als inkomsten (brutobedragen) en dien je op te geven bij je aangifte inkomstenbelasting. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor.

Belangrijk! Indien kids op de bankrekening van de ouders worden uitbetaald worden de vergoedingen die zijn voldaan gezien als inkomsten van de ouder(s) (bruto bedragen) en dienen deze te worden opgeteld bij het inkomen. 

Wanneer word ik uitbetaald?

Films/Series
Wanneer de uitbetaling via MULTA Kids verloopt en je per bank wordt uitbetaald streven wij er naar dit zo snel mogelijk uit te voeren.

Wanneer de uitbetaling niet via MULTA Kids verloopt maar via de productie dan is het betaaltermijn doorgaans 30 dagen. Heb je na 30 dagen nog geen vergoeding ontvangen stuur dan een e-mail naar financien@multacasting.nl.

Overige opdrachten
Wij streven ernaar om binnen 3 maanden uit te betalen. MULTA Kids werkt als tussenpersoon en zal pas tot uitbetaling overgaan zodra de opdrachtgever de factuur heeft voldaan.

Hoe zit het met de reis- en parkeerkosten die ik maak?

De vergoedingen zijn altijd inclusief reis- en parkeerkosten, tenzij anders vermeld in de opdracht.

Indien er een reis- en/of parkeerkosten vergoeding aanwezig is, dien je de gemaakte kosten uiterlijk 48 uur na de datum van de opdracht aan ons door te geven anders kunnen deze kosten niet meer worden vergoed.

Wat is een buy-out?

Een buy-out is een vergoeding voor een publicatie van het herkenbare gezicht van het talent. Een buy-out wordt alleen uitgekeerd als het gedraaide of gefotografeerde beeld daadwerkelijk wordt uitgezonden. De buy-out vervalt als je uit het uiteindelijke product wordt geknipt.

 Indien je exclusief geboekt bent voor een merk dien je in de tijd dat de buy-out periode loopt geen werkzaamheden te verrichten voor concurrerende merken.



Overig

Ik heb een vraag maar hij staat er niet bij.

Geen probleem! Je kan ons altijd een mailtje sturen door te mailen naar info@multacasting.nl of door te bellen/een WhatsApp te sturen naar +31 6 14 77 03 72.

Castingtermen en -begrippen

Wat is het verschil tussen een figurant, een special en een edelfigurant?

Een figurant is op de set aanwezig om de scènes en de set levendig te maken op de achtergrond. 

Een special is een figurant met een bepaald beroep of specifiek uiterlijk. 

Een edelfigurant is een figurant die duidelijk of close-up in beeld is. Je hebt een uitgebreidere rol dan een gewone figuratie rol.  Vaak heeft de edelfigurant één of meerdere zinnen tekst in het script of moet de edelfigurant een speciale handeling verrichten. De vergoeding ligt voor edelfiguratie iets hoger, dit wordt in de oproep duidelijk aangegeven. Een edelfigurant heeft al enige ervaring met acteren dus geef je alleen op als jij hier ervaring mee hebt.

Wat is een 'quitclaim'?

Een quitclaim is een overeenkomst tussen de producent en het talent. Door het ondertekenen van de quitclaim geeft het talent toestemming aan de producent voor de gemaakte opname en kan het talent geen aanspraak maken op het portretrecht. Je geeft dus toestemming om ‘uitgezonden’ te worden.

Wat wordt er bedoelt met holding of basecamp?

Een holding of basecamp is de locatie waar iedereen verzamelt, de make-up en kleding wordt gedaan en bijvoorbeeld de lunch wordt verzorgd.

Wat wordt er bedoelt met 'de call is om ... uur'

Met call wordt de calltijd bedoeld. Dit is het tijdstip wanneer je op de set aanwezig dient te zijn. Wanneer wij communiceren dat de call bijvoorbeeld om 10.00 uur is, dan bedoelen wij dat je om 10.00 uur aanwezig dient te zijn op de filmset. Je hoeft dan niet eerder te komen. Later komen is uiteraard niet gewenst.

Wat wordt er bedoelt met 'de wrap is om .. uur'?

Hiermee wordt de wraptijd bedoeld. Dit is het moment waarop het filmen is afgelopen en de draaidag wordt afgesloten. Een wraptijd is altijd een inschatting. De wrap wordt aangekondigd door de opnameleider. 

Je dient altijd aanwezig te zijn tot de wrap wordt aangekondigd, tenzij anders aangegeven door de figurantenbegeleiding of opnameleider. Meld jezelf altijd netjes af en check of het echt akkoord is dat je naar huis gaat.

Lunch

De lunch is vaak een warme maaltijd of bestaat uit lekkere broodjes. De lunch wordt doorgaans halverwege een draaidag geserveerd.

Begint een draaidag om 18.00 uur 's avonds, kan het heel goed zijn dat de lunch rond 23.00 uur of 00.00 uur is. Op normale draaidagen die overdag zijn is de lunch vaak rond het tijdstip dat ‘heel Nederland’ luncht. Houd er rekening mee dat er vaak gekookt wordt voor een grote groep en dat het lastig is om met elk dieet of allergieën rekening te houden voor de kok. Mocht er echt iets belangrijks zijn kunnen wij dit uiteraard alvorens doorgeven. Bij grote trek of veel eisen adviseren wij je om zelf ook lunch mee te nemen.

Wat is een 'callsheet'?

Een callsheet bevat de planning van de draaidag. In de callsheet staan alle tijden, de contactgegevens van de crew, locaties waar gefilmd gaat worden en de eventuele locatie van de holding/basecamp (zie holding/basecamp).

De callsheet wordt altijd verstuurd aan alle leden van de cast en crew. Talenten ontvangen deze sheets niet. MULTA Kids maakt naar aanleiding van de callsheet een briefing voor de figuranten zodat enkel de informatie die voor hen belangrijk is wordt verstrekt. Dit doen wij om verwarring te voorkomen.

Figuratiebegeleiding

Meestal word je op de set opgevangen door de productieassistent, assistent opnameleider of productiecoördinator. Op grotere draaidagen is er vaak setbegeleiding aanwezig vanuit MULTA Kids of worden er meerdere begeleiders geregeld vanuit de productie zelf. Hier zijn dan meerdere personen aanwezig die verantwoordelijk zijn voor de begeleiding. De figuratiebegeleider(s) is/zijn je aanspreekpunt op de draaidag zelf. Vragen die je van tevoren hebt kan je vooraf stellen aan MULTA Kids.

Om uw beter van dienst te zijn maakt deze site gebruik van cookies. Meer informatie.